טיפים לבניית פרגולה

מי אמר שפרגולה צריכה להיות השקעה כספית גדולה? רוצים לבנות פרגולה בעצמכם?
בניית פרגולה אינה דבר פשוט כל-כך, אך יחד עם זאת בהחלט אפשרי. 
אם יש לכם "ידיים טובות" וראש טכני ובעזרת הדרכה נכונה תוכלו גם אתם לבנות פרגולה באופן עצמאי. 
העבודה מספקת ומהנה , החיסכון הכספי עצום והתוצאה מרהיבה.   
שלב ראשון בבניית פרגולה הוא התכנון , תכנון נכון יחסוך לכם כסף וזמן בעבודה , ועוגמת נפש רבה לאחר בניית הפרגולה. 
לכן רגע לפני שאתם מתחילים לבנות את פרגולת חלומותיכם כדאי לפני הכל לתכנן את הפרגולה.
התכנון צריך להתייחס למקום הקיים, התאימו את עיצוב הפרגולה לבית , למיקום שלה ולגודל הגינה.
ולתקציב, יש לקחת בחשבון איזה סוג העץ ומה גודל הפרגולה.
כדאי לחשוב אם אנחנו רוצים הצללה בלבד או גם קירוי (כי אז נצטרך שיפוע).
כמו כן יש לקחת בחשבון את הצורך באישורים או מהעיריה או אם מדובר בבניין בו יש צורך באישור הדיירים.
בגגות 2000 תקבלו עזרה בתכנון הפרגולה , בייעוץ בבחירת העצים הנכונים בהתאם לגודל הפרגולה וכן הדרכה בבניה.
אצלנו תוכלו לקבל את העץ חתוך לפי המידות שלכם 
אתם תתנו את המידות ואנחנו נכין לכם ערכה מוכנה שכוללת מלבד העץ גם פרזול וצבע.
מכאן תוכלו לצאת עם קיט מושלם לבניית פרגולה , כך שנשאר לכם להגיע הביתה להתחיל בעבודה.

צביעה

מומלץ לצבוע את העץ לפני ההרכבה גם מטעמי נוחות וגם שמירה יותר טובה על העץ.
בצביעה לפני ההרכבה גם נגיע למקומות שלא נוכל להגיע אחרי.
כדאי לצבוע שתי שכבות ("שתי ידיים") ולאחר ההתקנה נבצע תיקונים לצבע.
את הצביעה אפשר לעשות בעזרת מברשת , רולר או ספוג.
כמובן שכמו בכל מבנה מעץ נצטרך לתחזק ולצבוע כל כמה שנים.
פרגולה כדאי לצבוע עם צבע ע"ב טרפנטין - מגן על העץ מפני השמש בצורה טובה יותר.
גם צבע על בסיס מים מתאים לפרגולה, קל ונוח יותר לשימוש ואף מתייבש במהירות. 
בעזרת ספוג – המריחה נרחבת ושווה.

עמודים
שלב ראשון בבניית פרגולה הוא הצבת העמודים. 
לרוב נחבר את העמודים אל אלמנטים מברזל ("תושבות רצפה") אשר מקשרים בין העמודים לבין הקרקע.
את התושבת ניתן לחבר לרצפה בעזרת עוגן ג'מבו או יציקת בטון .
אם הפרגולה עומדת בפני עצמה, יש צורך בארבע רגליים, בעוד אם הפרגולה נשענת בחלקה על קיר של הבית, יש צורך בשתי רגליים. 
שימו לב שככל שהרגל עבה יותר, כך הפרגולה יציבה יותר. 
העמודים הם התמיכה העיקרית של הפרגולה ולכן יש לתכנן את כמות ומיקום  העמודים בהתאם לגודלה וצורתה של הפרגולה. 
יש לוודא שהמרחק בין כל רגל אחת לשניה לא עולה על ארבעה מטרים. (בהתאם לעובי קורת הגשר).
וכמובן יש להקפיד על כך שהעמודים מפולסים , עמוד לא מפולס יהיה פחות חזק ויפגע במראה של הפרגולה.
יש מספר דרכים לייצר את העמודים:
חיבור של 2 קורות כשאחת נמוכה מהשניה בהתאם לגודל קורת הגשר - ציור מס' 1.
חיבור של 3 קורות כששתי קורות גבוהות ואחת נמוכה בהתאם לגודל קורת הגשר - ציור מס' 2.
חיבור של 2 קורות  גבוהות ובניהם חתיכות עץ בגודל 25 ס"מ - 35 ס"מ - ציור מס' 3.
כך אנו יוצרים עמוד מסיבי וחזק שיכול לשאת את משקל הפרגולה.
כדאי להתאים את סוג קורות העמודים לסוג קורת הגשר
זה עדיף גם מבחינה אסטתית וכך גם קורת הגשר "תשב" טוב יותר על העמודים.
אפשר לבנות פרגולה עם עמודים אשר טמונים בתוך הקרקע.
במידה ובוחרים באפשרות זו חובה למרוח את העמודים בחומר שיגן עליהם.
זפת קרה היא אידיאלית (שמן מנועים שרוף יעשה גם עבודה מצויינת)

שלד  
השלב הבא בבניית פרגולה הוא בניית השלד. קיימים שני סוגי שלדים בסיסיים בכל הנוגע לבנייתן: 
פרגולות אשר צמודות למבנה ופרגולות אשר אינן צמודות למבנה. 
שלד של פרגולות מורכב משני חלקים: קורות מרכזיות וקורות אורך. 
הקורות המרכזיות הן אלו שמונחות על העמודים / צמודות לבית , הם הגשרים. 
אחרי שמיקמנו את העמודים אנחנו מציבים את הגשרים.
הגשר שצמוד לקיר הבית יעוגן באמצעות עוגני ג'מבו ארוכים (10 ס"מ)
הגשר הראשי ימוקם על גבי העמודים בתוך המגרעת שיצרנו.
אם הגשר והעמודים יהיו מעץ גושני אז הגשר ימוקם ע"ג העמודים.
רוב המשקל של הפרגולה מונח על גבי הקורה המרכזית , המשמעות היא שיש לבחור בקורה שתהיה חזקה מספיק כדי לשאת את המשקל. 
קורה שלא תהיה חזקה מספיק עלולה "לקבל בטן" בחלוף הזמן ואף להגיע למצב שהיא תהיה זקוקה להחלפה.
לגשרים של הפרגולה יש שני תפקידים: הראשון הוא לתמוך ולשמש כבסיס לכיסוי של הפרגולה, והשני הוא ליופי.  
לבסוף נניח את קורות האורך על גבי הקורות המרכזיות , קורות אלו נקראות אגדים.
את האגדים אנחנו נשים במרחקים של 60 ס"מ - 70 ס"מ בין קורה לקורה.
השתדלו תמיד שהאגדים של הפרגולה יונחו על גבי הגשר , ולא באותו מישור. 
אם הנחתם את האגדים במקביל לגשר יש להשתמש באלמנט מברזל ("תושבת קיר").
כדי להקל עליכם את הנחת האגדים בתוך התושבות השיטה הטובה ביותר היא:
מניחים את שתי הגשרים על הרצפה במקביל ואז מקבעים את התושבות אחת מול השניה.
כשהגשרים יהיו באוויר התושבות יהיו מפולסות וההרכבה של האגדים תהיה הרבה יותר קלה וחלקה.